Kom igång med ditt mobilabonnemang



  1. Ta fram ditt iCentrex-kort.
    a) Om du inte fått ett iCentrex-kortet finns det tomma iCentrex-kort i Receptionen på varje anläggning och på HK. Meddela Kontorservice här i Helpdesken vilket mobilnummer och vem det gäller samt ICC numret som står på kortet, så aktiverar de kortet.
    b) Har du inget mobilnummer måste ett nytt abonnemang läggas upp, kontakta din chef för att få OK. Chefen i sin tur beställer ett nytt abonnemang i Helpdesken (välj Kontorservice), även här vilken användare det gäller och vilket ICC-nummer som står på det tomma iCentrex-kortet.

  2. Ta ut rätt storlek på SIM-kortet ur iCentrex-kortet

  3. Sätt i SIM-kortet i din mobiltelefon.

  4. Starta mobiltelefonen och tryck din PIN-kod. Din fyrsiffriga PIN-kod står på iCentrex-kortet. Nu är SIM-kortet aktiverat och du kan börja ringa.


För mer hantering av mobilen, se bifogad snabbguide - mobil.


Kom igång med iCentrex Me - mobilapp

  1. Gå till din mobilbutik (App Store eller Google Play) och sök efter iCentrex me och välj att installera appen.
  2. Logga in med ditt iCentrex användarnamn & lösenord som du fått i ditt välkomstbrev via e-post från iCentrex.


För mer hantering av appe, se bifogad snabbguide - iCentrex Me.